SPEŁNIJ MARZENIE- ANTRESOLA

By Ola Lewczuk - 10/19/2017


Temat antresoli powraca co jakiś czas jak bumerang i pomysł pomnażania przestrzeni, zwłaszcza na niewielkich metrażach nigdy nie trafi do lamusa. W dzieciństwie dzieliliśmy z bratem piętrowe łóżko i każdy z nas miał swoją własną przestrzeń, jednak "podniesiona" sypialnia sprawdzi się nie tylko w przypadku rodzeństw. Odwiedzając jakiś czas temu znajomych na drugim końcu Polski mieliśmy okazję podziwiać fantastyczne mieszkanie w starej kamienicy, którego wysokość sięgała prawie 3,5 metra! eM-3 zostało zagospodarowane z niezwykłym kunsztem i smakiem. Choć sam wybór lokalizacji i konkretnego mieszkania wiązał się z niemałym obciążeniem finansowym (kredyty Wrocław własne eM= trudno o inne rozwiązanie, gdyż stolica Dolnego Śląska to jedno z najdroższych miast w Polsce...) to już samo wykończenie i zagospodarowanie przestrzeni zrealizowano z mistrzowską oszczędnością. 
Kamienica kamienicą, ale jak spełnić marzenie młodego chłopca o takim rozwiązaniu w przeciętnym polskim mieszkaniu? O pomoc w znalezieniu odpowiedzi poprosiła mnie niedawno nasza znajoma :) Przyjrzałam się kilku pomysłom i jestem przekonana, że jest to możliwe nawet w niewielkim pokoju. Możemy skorzystać z gotowych rozwiązań kupując odpowiedni gotowy stelaż, z łóżkiem na górze i przestrzenią do wykorzystania pod nim. W zależności od potrzeb i wieku dziecka, pod łóżkiem możemy zorganizować przestrzeń do nauki lub zabawy. Jeśli jednak mamy do dyspozycji trochę czasu, narzędzi i odrobinę umiejętności technicznych przygotowanie konstrukcji pod antresolę będzie jeszcze lepszym pomysłem. Stopnie kryjące schowki na zabawki lub ubrania, biurko obudowane półkami i konstrukcja dostosowana do rozmiarów i kształtu pomieszczenia to zdecydowane plusy antresoli robionej na wymiar. 
Wirtualny spacer po sklepach z meblami i kalkulacja kosztów wykonania łóżka na piętrze pokazały, że jest to naprawdę porównywalny koszt- ceny gotowych rozwiązań zaczynają się od ok. 500 pln w górę i tyle mniej więcej kosztowałyby materiały. I chociaż pozornie wysoka zabudowa w niewielkim pomieszczeniu może wydawać się przytłaczającym rozwiązanie, to jednak odpowiednie rozplanowanie, kolorystyka i oświetlenie może zdziałać cuda! Gdybym teraz stanęła przed wyborem- zwykłe łóżeczko, a magiczny świat dla malucha- nie wahałabym się ani chwili :) A co Wy sądzicie o takim rozwiązaniu? Może podzielicie się radami w kwestii realizacji takiej koncepcji :) Czekam z niecierpliwością!











  • Share:

You Might Also Like

42 komentarzy

  1. Antresola mnie się też marzy :) Idealne miejsce na sypialnie :))
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne pomysły :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Antresola to świetny wynalazek :) gdybym miała tak metr więcej, to bym się pokusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzyłam o takim łożu, gdy mieszkałam w kamienicy. Było tam dość wysoko, 3,5 m. Teraz ni hu, hu, nie da się, ale i ja starsza, więc gramolenie się pod sufit z głowy wywietrzało. Śliczne propozycje wyszukałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie takie łóżko jest super, sama bym chciała łóżko na wysokości :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Marzenie każdego dziecka (małego i dużego ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne pomysły pokoju ;) Mega oszczędność miejsca no i frajda dla dzieciaka na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie tak, super projekty. Swego czasu też myślałem nad takim rozwiązaniem w swoim domu jednak nie zdecydowaliśmy się z żoną

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też bardzo podoba się pomysł z antresolą, może nawet kiedyś wprowadzę go w życie:)Sama starałam się postawić w swoim nieco ciasnym M na fajne i dość efektowne oświetlenie, takie jak https://studioswiatla.pl/pl/p/IDEAL-LUX-HATS-SP6-MODERN-LAMPA-WISZACA/42463 , dzięki któremu jednak dość ciasne pomieszczenia nie są aż tak bardzo przytłaczające:).

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam kawalerkę 4 m wysoką - jest miejsce gdzie idealnie wpasuje się antresola - jako sypialnia .

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten apartament to marzenie.) Mam zamiar wziąć pożyczkę
    RacoonGo i zrealizuj swoje marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne propozycje! To prawda, temat poszukiwania dodatkowego miejsca zawsze będzie aktualny. A taka antresola to idealny sposób, na powiększenie przestrzeni użytkowej. Obecnie możemy przebierać w ofertach naprawdę funkcjonalnych mebli, a dzięki takim inspiracjom, możemy łatwo, przyjemnie i niewielkim kosztem zaaranżować swoje wymarzone mieszkanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Natalia9/21/2019

    Urządzając małą sypialnię warto jest zwrócić uwagę na meble robione na zamówienie. Ja do mojej niedużej sypialni wstawiłam łóżko na wymiar, gdyż obawiałam się, że gotowy mebel może się nie zmieścić. W sklepie https://senpo.pl/lozka/ na początku składania zamówienia poinformowałam sprzedawcę o wymiarach oraz kilku detalach wpływających na wygląd mebla. W ten sposób skomponowałam wygodne łóżko, które idealnie pasuje do rozmiarów oraz stylu wnętrza mojej sypialni.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super projekty oraz wizja twórcza! Sypialna stała się mega przytulna, coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobry pomysł i odrobina kreatywności pomaga stworzyć takie świetne rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  24. Podoba mi się bardzo

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  27. Rewelacyjny jest ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  29. Funkcjonalne rozwiązanie, zwłaszcza najmłodsi będą zadowoleni

    OdpowiedzUsuń
  30. Kapitalnie zagospodarowana przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  31. Funkcjonalnie, dodatkowa przestrzeń przy wysokich sufitach, eksta.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pięknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  33. Podoba mi się ta przestrzeń

    OdpowiedzUsuń
  34. Zupełnie w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  35. Mnie osobiście ten pomysł bardzo się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  37. Antresola to fajny pomysł w małych pomieszczeniach.

    OdpowiedzUsuń
  38. Takie rozwiązania jak dla mnie są super.

    OdpowiedzUsuń